18 augustus 2017

Pix4Profs... maar toch een beginnersfout

Pix4Profs is een uitgeverij en fotobureau en het bedrijf levert veelal de foto's aan BNDeStem, een Brabantse krant. Op de website zie ik dat er ook een fotoclub is onder de vleugels van Pix4Profs, maar hoe dat in elkaar steekt wordt mij hier niet duidelijk.
Regelmatig zie ik slechte foto's van Pix4Profs. Geen idee wie hun fotografen zijn, ik ken ze ook niet, maar het beeldmateriaal is regelmatig van een belabberde kwaliteit.
Op vrijdag 18 augustus verschijnt deze foto in BNdeStem. Gerard van Offeren van Visumar, ook een fotobureau, is de maker: @foto_gerard op Twitter. Op de foto een wethouder uit de regio. Hartelijke man, ik heb hem ook al een aantal keren ontmoet en gefotografeerd. Als je hem vraagt 'Ach, ga even hier zitten', dan doet hij dat.

Gerard pakt zijn camera uit de tas om de schouder (zo stel ik me voor: ik was er niet bij), doet vooral de draagriem niet om de nek - staat stoer en professioneel, maar is oliekoekendom - en drukt op de ontspanknop. En nog een keer, nog een keer.
Later achter de computer kopieert Gerard de beelden naar zijn PC of laptop en kiest er één uit die hij naar BNdeStem stuurt. Deze foto dus. Inderdaad, met een wethouder met een glijbaan in of uit zijn nek. Een beginnersfout... een halve meter naar rechts, Gerard, en je hebt dit probleem opgelost.
Pix4Profs. Dat BNdeStem dit toch accepteert... Laten we maar hopen dat de beeldredacteur nog even op vakantie is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten